Followers

Tuesday, August 21, 2012

Selamat Hari Raya! :D #FirstDay

Selamat Hari Rayaaaaa! 
Assalamualaikum. Nak cerita first day punya raya ni. Aku bangun lambat sbb tidur lambat. So bangun siapsiap semua then cik Udin and Cik Laa family dtg. Lepas tu salam raya semua. Lepastu pergi rumah nenek belah abah dulu. Sebab dkt sini je. Well setaman kan. Lepas dah raya rumah nenek BK.
Pergi kubur pulak. Act aku tak boleh masuk kubur sbb period. Then abah parking dkt dlm so terpaksa lahh masuk dgn aku tak pakai tudungnya ya Allag terasa diri ini dipijakpijak ohh. Mehh aku cerita sad moment masa dkt kubur tu. Abah masuk je pintu gerbang kubur tu aku dah nampak Jayie dgn Haziq dkt kubur arwah Ery. Ya Allah time tu airmata kau terus mengalir dengan pantasnya. Lepas abah dah parking semua. Aku tunggu Jayie ziarah kubur arwah. Time tunggu Jayie tu aku nak je lari terus pergi dkt kubur arwah then teringat Ellia ckp tu. Aku batalkan niat tu. Serious aku tak kuat gila time tu. Mengalir je airmata aku dkt kubur tu masatu. Lepas Jayie dtg dkt aku dia tanya

Jayie: Kau kenapa nangis, aku rasa nak menangis tgk kubur arwah
Me: *geleng kepala dan terus menangis*
Jayie: Kau teringat dkt arwah Ery ehh
Me: *angguk dan menangis lagi*
Jayie: Dah laa tu, aku pun sedih jugak tapi nak buat mcm mana Allah lagi sayangkan dia. Doakan dia bila ingat dia
Me: *menangis lagi teruk dan rasa nak pitam*

Ya Allah time tu enn Allah je yg tahu perasaan aku mcm mana. Sumpah aku tak kuat gila time tu. Sampai je Puchong salam salam semorang. Then duduk dgn Pokteh. Then Jayie ckp tadi ada org nangis sbb teringat dkt arwah Ery. Pehh time tu airmata aku mengalir dgn pantasnya. Sepanjang hari tu bila dorang ckp je pasal arwah Ery. Aku terus menangis. Serious aku rindu dia sangat sangat :'( Aku rindu nak tgk senyuman dia, gelak ketawa dia, nak tgk dia bahan kawan-2 dia, nak dgr ayat-2 dia yg pepelik tu, nak tgk dia gaduh dgn Redza serious rindu semuanya pasal diaaa :'( Bila teringat pasal dia enn, airmata ni tak dpt nak tahan lagi. Pasti mengalir je. Serious sedih bila ingat semuanya :'(
Malam raya tu kerja aku menangis je sampai bengkak mata aku. Aku baring dengar lagu Takdir dan Waktu and Kau Sahabat Kau teman and teringat semuanya pasal arwah. Airmata tak berhenti mengalir sampai aku tertidur. Selalunya malam raya mesti arwah dtg rumah lepaklepak semua tahun ni? Phewww terasa gila dia tak ada :'( Ingat lagi dulu time raya rumah Cik Laa, kitorang pergi dgn Jayie, arwah, Alan, Haziq and Balqis. Kitorang pergi jalan kaki. Time tu arwah borak rancak sgt sampai tergelak gelak aku. Teringat dia ckp pasal Cik Laa. Ya Allah rindunyaaaa :'( Paling aku ingat and tak pernah lupa. Ada pagi tu, aku makan cekodok dgn sardin. Time tu dah pukul 5 pagi kott. Then arwah masuk dia tgk aku makan then dia kata dia nak. Lepastu aku suruh dia amik sendiri dkt dapur. Lepastu dia tak nak, dia suruh aku yg amikkan jugak. Aku amik bagi dia semua. Lepastu kitorang makan sesama. Byk arwah makan time tu. Lepastu dia borak-2 dgn aku. Hm indah sangat waktu dia ada :') Semuanya berlaku sekelip mata je, mcm tak sangka. Serious. Rasa mcm semalam arwah ada dkt rumah aku. Rasa mcm arwah ada je dkt sini. Allah lebih sayangkan dia kan. Tak apa aku pasrah dgn semua ni. Redha. Semoga Allah tempatkan arwah Ery and arwah abg aku dikalangan org org yg beriman, semoga mereka tenang disana dan jauhkanlah mereka daripada azab neraka mu ya Allah :') Kitorang dkt sini sentiasa ingat kau Ery. Tak kan pernah kitorang lupakan kau. Takdir dan Waktu :') Hanya doa dapat ku kirimkan. I hope sangat aku dapat mimpi arwah lagi mcm aku dpt mimpi arwah masa 2 hari puasa tu. Rindunyaaaaaa!! :'(

Raya ni bagi aku, okay lahh. But aku tak happy sgt sbb bila teringat arwah aku jadi sedih gila and mood raya tu #TurnOff.
To Muhammad Faredza Putra or Redza: Kalau kau terbaca entry aku yg ni. Aku mintk maaf kalau buat kau tersinggung ke apa. Niat aku just nak bercerita. Aku mintk kau kuat dgn semua ni. Arwah abg kau syg kau Redza. Tunjukkan kau boleh berjaya. Aku tahu kau lagi lagi sedih dgn semua ni. Tapi Allah lagi sayangkan arwah. Stay strong wehh! Jaga baby elok-2! Tu satu-satunya permata kau. Kitorang semua ada dgn kau no matter what :')
Al-Fatihah to arwah abg, arwah Ery, arwah nenek Jenon :')
Kitorang sentiasa ingat korang. Semoga korang tenang disana :')
Assalamualaikum. Selamat Hari Raya semua! Mohon maaf jikalau ada terbuat salah dkt awak semua. Enjoy your hari raya k :) xx

No comments:

Post a Comment

Mimie's ♡

My photo
Assalamualaikum. I'm Mimie Jalal. 16